Mycket bättre!

Vet ni vad som fattas i de flesta mugcake-recept som jag har sett? SMÖR. Enligt min åsikt så blir det mesta bättre med smör... och så även mugcakes, visar det sig:) 
 
Kokos/björnbärs-mugcake med äppelmos och hallon. Jag drack ett glas mjölk idag, jättegott! 
 
Coconut/blackberry mugcake topped with applesauce and raspberries. I also had a glass of milk today, yum!
 
 
 
 
 
Recept: 
 
* 1/2 dl mjölk
* 1 ägg
* 0,25 dl kokosflingor
* 0,75 dl havregryn
* 1 msk mjukt eller smält smör
* 1 msk björnbärssylt
* 1 tsk torkat nyponskal
* 1 tsk honung
* 1 tsk krossat bovete
* 1/2 tsk bakpulver
 
- Micra i 3 minuter, stjälp sedan upp kakan på ett fat.
- Toppa med valfria godsaker och ÄT!:) 
 
 

Kommentarer :

#1: Viccy

Precis! Varför denna kokosolja hit och dit, bara dyrt! ;)

Du är grym, fortsätt med det du gör! Kram

Svar: Det kan verkligen bli lite hysteriskt med "hälsoprodukterna" ibland. Allt är extra dyrt, och ofta smakar det äckligt ändå! Jag försöker göra goda grejer av mer vanliga produkter. Enkelt och mumsigt:-)
Cecilia

skriven
#2: mamma

Din mugcake ser verkligen mumsigt fruktig ut! Smak av björnbär och toppad med hallon!! Smidigt att man kör den i micron!!

Svar: Jag trodde inte att mugcake skulle vara nåt för mig, men när man pimpar grundreceptet med lite "onyttiga" grejer också så blir det faktiskt riktigt gott:-)
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :