Stekt polenta!

Igår kokade jag polenta enligt följande recept: 
 
* 0,5dl polenta
* 2,5dl mjölk
* 0,5tsk mald kardemumma
* En pytteliten nypa salt
 
- Blanda allt i en gryta. Småputtra i 5-6 minuter. 
 
Sedan bredde jag ut polentan på en tallrik med plastfolie på, och täckte den med mer plastfolie innan jag ställde den i kylen över natten. Så idag hade den stelnat, och det var dags att steka den! (Fast nästa gång ska jag göra polenta-plattan minst dubbelt så tjock, för den var ganska ömtålig nu!)
 
Stekt polenta som vändes i kanel och socker, samt toppades med cashewnötter, bananchips och kiwi. Téet idag blev min allra sista påse av CLIPPER's "Love me Truly".
 
 
 

Kommentarer :

#1: Victorias provkök

Mmm ja stekt gröt är ju en höjdare..
Ha en fin helg!
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Jag har aldrig ätit polenta innan, men tyckte att det smakade ungeför som mannagryn! Ska testa att steka havregrynsgröt också nån dag, det ska visst vara gott:-)
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :