Aj då.

Jag fick precis ett ilsket mejl om socker, kolhydrater, insulin, diabetes och hur folk förstör sina liv genom att leva med högt blodsocker. Mina frukostar är tydligen det värsta man kan tänka sig, och gör att man blir jättetjock. 
 
Ooookej. Jag synar det ilskna mejlet, och höjer med en bild på mig själv. Från igår. 
 
Det som folk borde veta (eller skulle veta om de hade orkat läsa inläggen i kategorin "om mig") är att jag är väldigt positiv till lågkolhydratkost. Jag har tidigare ätit enligt LCHF, i hela 18 månader, men jag mådde inte bra av det i längden. Så nu har jag en fastedag per vecka sedan 7 månader tillbaka, äter vad sjutton jag vill för övrigt, och mår toppen:) 
 
 
Jag heter cecilia_mums på instagram förresten, om ni vill följa!
 
 

Kommentarer :

#1: Malin Magdalena

Grymt att dus tår på dig vännen! :) /hopemalin

Svar: Jag tycker att folk ska fokusera på det de själva äter, och inte döma andra ut andra för det. Det viktigaste är att man själv mår bra:-)
Cecilia

skriven
#2: Anonym

Du e verkligen en förebild :) Har haft anorexia o sen jag började läsa din blogg har jag vågat äta mer frukost o variera mig mera :) Tack :)

Svar: Vad glad jag blir för din skull!! Det är så himla viktigt att våga äta nytt, mer och annorlunda:-) Små steg i rätt riktning. Man kan bli frisk!
Cecilia

skriven
#3: Annika

Hittade precis hit (från Mia Öhrn). Jag äter lchf, men blev jätteinspirerad av alla dina frukosttips ändå. Finns ju massor av tips och tänk man kan ta till sig även som lågkolhydratare. Och bara att se så mycket frukostvariation - jag blir alldeles lycklig! :)

Svar: Jag kan uppskatta (och sno;) idéer både från LCHF, paleo, rawfood, vegetarianer och gluten/laktos-intoleranta. Är mest bara glad att det finns så himla mycket att välja på här i världen! Tack för bloggkomplimangen, nu fick jag guldkant på min fredag!
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :