Stenugnsbageri!

Vi var nere i Lund denna helgen, åt middag hos goda vänner, tittade på Melodifestivalen (fel låt vann, definitivt) och sov över. Så på morgonen kunde vi ta en snabb promenad in till centrum och besöka St: Jacobs Stenugnsbageri! Där hade de surdegsbröd i långa banor, hembakat finknäcke, kakor, semlor... och jättestora fyrkantiga russinfrallor som jag var tvungen att testa:D Jag sparade frallan tills idag, och innan jag smällde i mig denna fantastiska frukost gick jag en 7km lång skogspromenad. Solsken! Vårkänslor! Citronfjärilar överallt!
 
Stenugnsbakad russinfralla med smör, groddar, crema di balsamico, skivbar leverpastej och hackat äppel, samt en smoothie gjord av frysta hallon, filmjölk och agavesirap. 
 
For breakfast today I had a big piece of dark raisin-bread with butter, sprouts, balsamico creme, liver paté and apple. I also made a smoothie from soured milk, frozen raspberries and some Agave syrup. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :