"Quinoa Bake"

Igårkväll slängde jag ihop en ugnsbakad Quinoa-kaka, enligt receptet som finna HÄR. Jag ändrade dock några saker (kommer efter bilderna).
 
Dagens frukost blev således en rejäl bit Quinoa-kaka toppad med keso och nykokt hallonsylt. Drack en kopp FRIGGS té till det, med kamomill. 
Last night I made an Apple Quinoa Bake, and a basic low-fat recipe is found HERE. But since I don't do the low-fat thing and find it completely unnecessary, I changed a few things (will list the differences after the pictures). 
 
So, for breakfast today I had a big piece of Apple Quinoa Bake with cottage cheese and freshly made raspberry jam. With a cup of Camomille Tea. 
 
 
 
 
 
 
Receptförändringar: 
 
- Bytte ut hälften av quinoan mot 2dl havregryn
- Skippade den malda nejlikan
- Istället för sojamjölk tog jag 1dl grädde + 2 dl vatten
- Skippade mandeln (hade ingen hemma:)
- Tillsatte 0,5dl olivolja
- Använde bara ett äpple
 
Changes to the basic recipe: 
 
- I switched out halv of the quinoa for 1,5dl organic oats
- I didn't add the ground cloves
- Instead of soymilk I used 1dl heavy cream + 2dl water
- I didn't add any almonds (because I didn-t have any:)
- I added 0,5dl olive oil
- And I only used 1 apple (a big one)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta - en kaka i ugnen

Blir så inspirerad av din fina blogg och alla fina foton! Älskar verkligen frukost, men har alldeles för lite tid på morgonen så det blir oftast gröt och mackor... Men här kan jag ju få drömma lite i alla fall. Och få lite inspiration till helgen! Den här kakan ser spännande ut!

Svar: Tack för att du gillar bloggen!! Jag blir jätteglad av att höra det! Anledningen till att jag har kunnat fiffla så mycket med frukosten de senaste åren beror egentligen mest på att jag har jobbat sena kvällar... Och haft all tid i världen på morgonen. Därför blir det glesare mellan inläggen numera. Men jag bloggar när jag kan! Och tänker fortsätta med det. Ha en bra dag!
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :