Pimpade pannkakor.

Idag gjorde jag pannkakor till frukost! Vanliga hederliga svenska pannkakor. Med massor av gluten i;) Smaksatte dem med vaniljsocker, vilket blir supergott... 
 
Pannkakor fyllda med Skyr, i smaken "Hallon & granatäppel", toppade med lönnsirap, cashewnötter och granatäppelkärnor. Téet är det klassiska svarta English Breakfast från Twinings. 
 
I made Swedish pancakes today! Flavoured with vanilla sugar. The basic recipe for this type of pancake is 1 egg, 1dl wheat-flour, 2 dl milk + a pinch of salt. Whip the batter thoroughly, and fry the pancakes in butter on a medium/high heat. 
 
So... for breakfast today I had pancakes filled with a protein-rich yoghurt called "Skyr" (flavoured with "Raspberries & pomegranate"), topped with maple syrup, cashews and pomegranate seeds. and with it I had a cup of classic English Breakfast Tea. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ottilia

Så glad jag blev när jag fick se ett nytt inlägg! Efterlängtat :)

Svar: Mmmmm jag har haft lite dåligt samvete för att jag är så inaktiv på bloggen just nu. Det beror på att jag har börjat plugga igen och är GALET stressad hela tiden. Men jag ska försöka mysa till det lite mer nu i december iallafall:) Tack för att du ändå hänger kvar!!
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :