Semesterfrukost!

Idag börjar min semester. Jag har fyra och en halv vecka innan skolterminen börjar (jag ska plugga ett tag) och det firade jag genom att göra de enklaste banan-pannkakorna ni kan tänka er!
 
(Recept kommer efter bilderna)
 
Bananpannkakor med kokos och hjortronsylt samt en extremt läskande slushie gjord av vattenmelon och pressad citron. 
 
Today is the first day of my summer-vacation, away from all things workrelated. I have 4,5 weeks or so before I start going to school (!) and I felt like celebrating this with banana pancakes. Recipe will be up after the pictures! 
 
Banana pancakes with dried coconut and homemade cloudberry jam, served with a watermelon-lemon-slushie:)
 
 
 
 
 
 
Bananpannkakor 1 portion: 
 
1 mogen banan
2 stora ägg
+ en nypa salt
 
- Mosa bananen med gaffel. Tillsätt äggen och saltet och vispa ihop smeten. 
- Stek pannkakorna på medelhög värme i smör. 
- Toppa med godsaker och ÄT!
 
(Jag rekommenderar att ni steker små pannkakor, minst 6 stycken, av denna smet, för jag testade att göra en stor och den var nästan omöjlig att vända!)
 
Banana pancakes for 1: 
 
1 ripe banana
2 large eggs
+ pinch of salt 
 
- Mash the banana with a fork, and add the eggs and salt. Whisk together. 
- Cook the pancakes over medium/high heat in a fryingpan with butter
- Let them cool down, then add your toppings and EAT;) 
 
(I recommend making small size pancakes, maybe 6-8, because the lack of flour in the mixture make larger pancakes extremely difficult to flip!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :