Supernyttigt och jättegott!

Igårkväll testade jag för första gången att följa receptet HÄR och göra en "Apple cinnamon Quinoa bake", vilket är en sorts pannkakssmet, fast med okokt quinoa istället för mjöl, och så pimpar man det hela med hackat äppel, kryddor och sirap. Enligt receptet ska man ha kanel och mald nejlika i, men jag hade ingen nejlika så jag tog kardemumma och lite ingefära istället. Och jag toppade smeten med ett antal smörklickar innan jag satte in det hela i ugnen! Blev supergott!! Jag åt min Quinoakaka ljummen (micrad) utan topping, men receptet rekommenderar yoghurt som topping. 
 
(Receptet anger att kakan ska bakas i en större ugnsform och ge 6 portioner, men jag gjorde 4 rejälare portionsformar istället)
 
Ugnsbakad Äppel&quinoa-kaka med kanelsmak, samt nypressad grön juice gjord av äpple, gurka, selleri och lime. 
 
Follow THIS to read the recipe for this mornings glutenfree "Apple cinnamon Quinoa bake". If you like to eat something really yummy, sweet and filling for breakfast, this is it! It turned out great. Unfortunately the recipe is very low-fat, which I don't like, so I finished my Quinoa bake with small knobs of butter over the top before putting it in the oven. I also did 4 individual bakes instead of a single large one. and to go with it I hade fresh juice made from Granny Smiths, celery, lime and cucumber. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :