Kokosvåffla!

Idag återanvände jag ett gammalt recept, från min LCHF-tid: Kokosvåfflan! Jag sötade smeten denna gången, eftersom jag äter massor av kolhydrater nuförtiden, men vill man inte det så påverkar det inte resultatet ett enda dugg:) Det blir dock inga frasiga våfflor, de blir mer matiga. Bra att veta innan!
 
(Recept kommer efter bilderna)
 
Kokosvåffla med blåbärskesella, persika, banan och stora pumpafrön. Téet är ett Oolong
 
Coconut waffle with blueberry quark, white fleshed peach, banana and large pumpkinseeds. Oolong tea. 
 
 
 
 
 
 
 
Recept som ger 3st kokosvåfflor: 
 
2 ägg
25g smält smör
80-90g riven kokos
0,75dl mjölk
1tsk fiberhusk
1-2tsk kokossocker
0,5tsk bakpulver
 
- Mixa ihop alla ingredienserna till en grötig smet med hjälp av mixerstav. Låt svälla 5min. 
- Klicka ut smeten och grädda den i ett våffeljärn (behöver inte smörjas innan)
- Toppa våfflorna med valfria godsaker och ÄT!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Underbara Saker

Ooo ser så gott ut! Måste prova det idag, och mejerifritt går det ju också att göra! Perfekt!

Svar: Våffeldagen är världsbäst, eller hur?:)
Cecilia

skriven
#2: Elina

Ja men kokos kan ju vara gott! :)

skriven
#3: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

Svar: Ja, kokosvåfflor är en favorit:)
Cecilia

skriven
#4: Emiza

gott

skriven

Kommentera inlägget här :