Glada färger^^

Detta är oerhört poppis inom hälsokost-samhället. Frukost i en syltburk! Jag gjorde en omgång "nattgryn" (som davosgröt fast med mjölk istället för yoghurt/fil) och toppade med frukt. 
 
(Receptet kommer efter bilderna)
 
Nattgryn med jordgubbar, kiwi och banan. Téet smakar Fänkål och kommer från CLIPPER!
 
Overnight-oats flavoured with agavesyrup and cinnamon, topped with strawberries, banana and kiwi. I had Fennel Tea with it, which was a good match!
 
 
 
 
 
 
Recept på 1 portion nattgryn: 
 
1,5dl ekologiska havregryn
1,5dl mjölk (av valfri sort)
0,5tsk agavesirap
0,5tsk kanel
 
- Blanda ingredienserna och häll ner dem i en burk eller tallrik. Låt svälla i kylskåp över natten, täckt av antingen plastfolie eller ett lock. På morgonen är det sedan bara att toppa med vad som helst och äta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: saga

åh så gott!! dina frukostar ser alltid så goda ut :D haha älskar att ta fina frukostbilder, kika gärna in på min blogg där även jag har försökt att ta snygga bilder haha!

Svar: Tack! Jag brukar tänka att mina läsare ska bli riktigt frukostsugna när de ser mina foton, och det är alltid kul att höra att det funkar:)
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :