Recension av ost!

Man kan nog inte kalla det här lunchtid:) Klockan är... 15:40. Men det blev en konstig dag idag. Grannen på baksidan väckte mig efter bara 2 timmar sömn genom att dra igång en motorsåg! Så frukosten blev middag, i princip, för jag har sovit i intervaller.
 
Idag utvärderar jag en av Arlas nya ostar, som de vänligt nog låter mig prova! Sorten heter "Familjefavoriter" och den vi testade först (av fyra olika) heter Port Salut. Jag gillar smaken av denna Port Saluten, men min man tycker att den är lite för "nötig". Jag tycker att det går hur bra som helst ändå, men inte när man försöker smälta den... i varma mackor eller så. Då blir smaken mer framträdande, och passar inte så bra till söta saker, som frukt eller bär. Bättre då med grönsaker eller pesto till! Och för min personliga del gillar jag Port Salut bäst på bröd med kryddor i, som dagens kumminknäcke. 
 
Kumminknäcke med smör, Port Salut och minitomater, samt en skål Cornflakes och Branflakes med mandel, russin och mjölk. Téet är FRIGGS "Nypon". 
 
Cummin crispbread with butter, Port Salut cheese and coctail-tomatoes. Cornflakes, Branflakes, almonds and raisins with milk, and Rosehip Tea. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :