Svartkål och banan.

Konstigt nog verkar smaken av banan göra att alla smoothies blir riktigt goda. Även de med grönsaker i!
 
(Receptet kommer efter bilderna)
 
En grön smoothie, samt Leksands dinkelknäcke med keso och apelsin/morots-marmelad på!
 
A green banana-kale-smoothie and speltwheat crispbread with cottage cheese and an orange/carrot marmalade... 
 
 
 
 
 
 
 
Recept på grön smoothie, ger 1 glas: 
 
1/2 banan, övermogen
1tsk pressad citron
1/2-1dl mjölk
En rejäl näve svartkål (fryst)
10st cashewnötter
 
- Mixa alltihop till en slät smoothie. Snabbt och lätt!
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: mamma

Jag visste inte ens att det fanns svart-rötter. Jag måste googla det :-) Som alltid ser det supergott ut! Just nu blev jag trots det inte hungrig..... kan ju bero på att jag precis mumsat i mig skorpor med smör till kvällsmat

skriven
#2: mamma

Förlåt, jag vet att det finns svart-rötter men har aldrig hört talas om svart-kål förut. Jag vet inte varför jag skrev fel, men så fort jag hade skickat kommentaren så hann hjärnan ifatt. Jag ska alltså googla på svart-kål! Kramisar

Svar: Svartkål är ungefär som grönkål, bara mörkare och med smalare blad:) Den är inte svart! Lite synd kanske, det hade varit ännu coolare med en sådan smoothie;)
Cecilia

skriven

Kommentera inlägget här :